אירוע לבבי/אירוע מוחי

חיי העבודה של העובד בתקופה זו עמוסים בלחצים רבים. הן לחצים פיסיים והן לחצים נפשיים. קיימים מקרים בהם הלחצים המופעלים על העובד מובילים בסופו של דבר לפגיעה משמעותית בעובד שלעתים באה לידי ביטוי באירועים לבביים ואירועים מוחיים.

בהתאם לפסיקה ולחוק כדי שעובד שסבל מאירוע מוחי או לבבי יוכר כנפגע עבודה עליו להוכיח כי הוא היה במצב של לחץ חריג ביותר בעבודתו, וזאת בתקופה שסמוכה לאירוע. אין די בהוכחת מסגרת עובדתית ולפיה תנאי העבודה של העובד מלחיצים לאורך כל תקופת עבודתו. בעקבות האמור כבר מראשית הפניה למוסד לביטוח לאומי יש לדייק בתיאור העובדתי, ותיקים רבים נדחים עקב ניסוח שגוי של הרקע העובדתי. לפיכך נדרש ליווי משפטי צמוד החל מהפניה הראשונה והמלצתנו היא כי הפניה הראשונה תבוצע רק לאחר התייעצות עם עורך דין.

ההכרה באירועים לבביים ואירועים מוחיים כקשורים לתנאי העבודה היא משימה מורכבת ביותר, ומשכך המוסד לביטוח לאומי דוחה חלק ניכר מהתביעות המנסות להשיג את ההכרה האמורה.  לפיכך נדרשת ברוב המקרים פניה לבית הדין האזורי לעבודה, וזה לאחר שהתובע יוכיח בפניו מסכת עובדתית מספקת, ממנה מומחה רפואי הממליץ לבית הדין האם להכיר בקשר שבין תנאי העבודה לאירוע ממנו סבל התובע.

פעמים רבות יש לתקוף את קביעת המומחה בשליחת שאלות הבהרה, ובמקרים נדירים מבקשים אף את החלפת המומחה שמונה.

משרדנו הצליח לזכות נפגעים רבים שסבלו מאירועים לבביים ואירועים מוחיים בהכרה כי פגיעתם התרחשה עקב העבודה, ובעקבות כך זכו לתגמולים משמעותיים מהמוסד לביטוח לאומי.