קצבת ילד נכה

קצבת ילד נכה

ילד נכה הסובל מליקוי קשה זקוק לעזרה רבה המסופקת לו על ידי בני משפחתו. הביטוח הלאומי משלם למשפחת הילד קצבה חודשית קבועה על מנת להקל על המשפחה ולאפשר לה לנהל אורח חיים תקין ככל האפשר.

ילד נכה זכאי לקצבה במידה ומצבו מצריך עזרה בביצוע פעולות היומיום או לחילופין הוא נזקק לנוכחות קבועה והשגחה של אדם נוסף. ילדים הסובלים מחרשות, עיוורון, אוטיזם לסוגו או תסמונת דאון זכאית משפחתם לקבל קצבה חודשית מהמוסד. בנוסף ילדים הזקוקים לטיפול רפואי שוטף בתדירות מסוימת זכאים אף הם לקבלת הקצבה החודשית.

הגמלה המקסימלית לה זכאית המשפחה במידה ומטפלת בילד נכה עומדת כיום על כ- 2,500 ₪, במידה ומדובר בילד התלוי לחלוטין בעזרת הזולת מדובר על קצבה בגובה של כ- 4,200 ₪.

התהליך מתחיל במילוי טפסים מתאימים של המוסד לביטוח לאומי, ולאחר מכן הילד נבדק על ידי ועדה רפואית. לעיתים קרובות יש להגיש ערר על החלטת הועדה לוועדת העררים, ובמידה ונפל פגם בהחלטת הועדה לעררים, יש לפנות לבית הדין האזורי לעבודה.

משרדנו מטפל בתביעות אלו החל משלב עריכת הטפסים ומלווה את משפחת הנכה לועדות השונות ובמידת הצורך מגיש עררים על קביעת הועדה ופונה לבית הדין האזורי לעבודה.