פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה

חוקי המיסים בישראל קובעים כי נכים בעלי דרגת נכות גבוהה במיוחד זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה. פטור זה מתקבל רק במידה והועדות קובעות כי קיימת נכות העולה על 90%.  עקב דרך חישוב הנכויות קיים קושי משמעותי במעבר הרף האמור ויש לבחון בצורה מדוקדקת את תיקו הרפואי של הנכה כדי שניתן יהיה לגלות מלוא פגיעותיו ולזכותו בפטור המבוקש.

הנכה זכאי לפטור מתשלום מס הכנסה המוגבל להכנסה שנתית העומדת על כ- 600,000 ₪ ובנוסף הוא פטור מתשלום מס בגין הכנסות משכירות דירות. יצוין כי קיימים מקרים שבהם הנכה אף זכאי לפטור רטרואקטיבי, ובעקבות הנכות הוא מקבל החזר של מלוא מס הכנסה ששילם במשך שנים ארוכות.

צוות המשרד המטפל בנכה המבקש פטור ממס הכנסה בוחן באופן מדוקדק את תיקו הרפואי של הנכה כדי לגלות את כל פגימותיו הרפואיות, לאחר מכן מופנה הנכה למומחה רפואי על מנת לחזק את הטענה לנכות. רק לאחר בחינה מדוקדקת זו עורכים את הטפסים שנשלחים למשרדי מס הכנסה, ולמוסד לביטוח לאומי. בשלב הבא מוזמן הנכה למספר ועדות כאשר מבוצעת במשרד הכנה לקראת הועדה והנכה מלווה לוועדה על-ידי נציג המשרד.

במקרים רבים יש צורך בהגשת ערר על החלטת הועדה הרפואית ואז מלווה הנכה להליך בדיקות חוזר בוועדה רפואית לעררים. בבקשה לפטור ממס הכנסה קיימים מקרים רבים בהם עולה הצורך לפנות לבית הדין האזורי לעבודה הן כדי לתקוף את שיעור הנכות שנקבע והן כדי לשנות את תאריך תחילת הנכות כדי שהנכה  יזכה לתשלום רטרואקטיבי.

כך לדוגמא, לאחרונה הצליח המשרד לזכות נכה בפטור ממס הכנסה לכל חייו והנכה קיבל החזר רטרואקטיבי של תשלום שעלה על 2,000,000 ₪.