בעיות בעמוד השדרה

קיימים עובדים רבים, שבעקבות תנאי עבודתם, סובלים מבעיות בעמוד השדרה. ברוב המקרים הליקויים בעמוד השדרה נגרמים עקב פריצות דיסק מסוגים שונים. בעיות אלו באות לידי ביטוי בהגבלה בתנועות עמוד השדרה, ליקויים עצביים בגפיים ובעמוד השדרה  וכן מכאבים עזים המוקרנים לגפיים.

הפגימות בעמוד השדרה עשויות להתרחש הן עקב אירוע ספציפי כגון תאונת דרכים, הרמת משקלים בצורה לא נכונה או ביצוע תנועה לא טובה, והן בעקבות תנאי עבודה ספציפיים, כך לדוגמא עבודה עם כלים רוטטים לאורך זמן, שנות נהיגה ארוכות במשאית או באוטובוס וכד' הוכרו כפעולות שעשויות לגרום לבעיות בעמוד שדרה.

המוסד לביטוח לאומי מקשה מאוד על תהליך ההכרה בפגיעה בעמוד השדרה כתאונת עבודה, ויש להוכיח בצורה מדויקת מהו רצף הנסיבות שהוביל לפגימה האמורה. אין די בעובדה כי האדם סובל מפגיעה בעמוד השדרה  וכי הוא עובד באופן פיסי כדי להוביל להכרה האמורה. על הנפגע להוכיח כי התרחש מקרה ספציפי שבו נפגע בעמוד השדרה או לחילופין להוכיח מסכת עובדתית המלמדת על תנאי עבודה העשויים לגרום לפגיעה בעמוד השדרה.

כבר בשלב הראשוני של הפנייה למוסד לביטוח לאומי יש לפנות לקבלת ייעוץ משפטי, וזאת כדי שניסוח המסכת העובדתית יהיה מדויק. משרדנו מלווה את הנפגעים כבר משלב הפנייה הראשונית לביטוח הלאומי, מסייע בעריכת הטפסים הרלבנטיים, ומפנה למומחים בתחום האורטופדיה, וזאת עד לתום שלב ההכרה בפגיעה בעבודה. גם לאחר ההכרה מלווה צוות המשרד את הנפגעים בוועדות הביטוח הלאומי עד לקבלת מלוא הזכויות המגיעות להם מהמוסד לביטוח לאומי.

רק לדוגמא לאחרונה הצליח משרדנו לאחר מאבק ממושך להוביל לקביעה של בית הדין האזורי לעבודה כי בעיות הצוואר הקשות של לקוח מלקוחותינו  נגרמו עקב עבודה לאורך זמן עם כלים רוטטים. לאחר השגת ההכרה בבית הדין האזורי לעבודה הופנה הלקוח לועדות רפואיות שם לווה על ידי צוות המשרד ונקבע כי הוא זכאי לנכות גבוהה ביותר שזיכתה אותו בקצבה חודשית של אלפי שקלים עד תום תוחלת חייו.