מחלת סרטן שנגרמה עקב תנאי עבודה

קיימים מקרים חריגים שבהם עובד שנחשף לחומרים כימיים או לגורמים פיסיקליים אחרים, מפתח סדרה של מחלות הקשורות לחשיפה וביניהן מחלת הסרטן, שלעיתים גורמת לתוצאות קטלניות.

במקרים אלו נדרשת הוכחה של מסכת עובדתית מורכבת על מנת שביטוח לאומי יכיר במחלת הסרטן כקשורה לתנאי העבודה, יש להוכיח לאלו חומרים ספציפיים נחשף העובד וכן לכמות החשיפה לחומר, או במקרים אחרים לכמות שעות החשיפה לשמש. לעתים קרובות נדרש התובע לצרף לתביעתו חוות דעת מקצועית בצירוף לחוות דעת רפואית על מנת להוכיח את המסכת העובדתית.

לצערנו ברוב מכריע של המקרים מחליט המוסד לביטוח לאומי שלא להכיר בקשר מחלת הסרטן לתנאי העבודה ומשכך נדחות רוב התביעות בעניינים אלו, ויש צורך לנהל את ההליך בבית הדין האזורי לעבודה.

משרדנו מטפל במקרים מעין אלו, וזכה להצלחות משמעותיות.

יצוין כי נדרש יעוץ משפטי על ידי עורך דין החל מהשלב הראשון של הגשת הטפסים לביטוח לאומי על מנת לנסח באופן ברור את המסכת העובדתית הקושרת בין המחלה לתנאי העבודה. הליווי שמבוצע על ידי המשרד כולל עריכת מסמכי הביטוח הלאומי, הפנייה למומחים רלבנטיים, ניהול הליך בבית הדין לעבודה ולאחר ההכרה ליווי והדרכה לקראת ההופעה בוועדות הרפואיות.

כך לדוגמא בתקופה האחרונה הוכר עובד הסובל מסרטן העור ושעבד בתקופות חשיפה ארוכות לשמש, כנפגע עבודה, ובסוף ההליך נקבעה לו נכות המזכה אותו בקצבה חודשית גבוהה ביותר. יצוין כי במקרה הזה מומחי בית הדין האזורי לעבודה קבעו שאין להכיר בקשר הסיבתי, אך רק לאחר פסילת שני מומחים של בית הדין על ידי המשרד מונה מומחה שהכיר בקשר הסיבתי.