תביעת עירייה על נפילה

על אף המאמצים הכנים של הרשויות המקומיות והעיריות לספק לתושבים ולמבקרים סביבה עירונית בטוחה ונעימה, לעיתים נותרים בשטח מפגעים העלולים לסכן את שלום הציבור. מפגעים אלו, הנעים על הספקטרום שבין ליקויים קלים לבין מכשולים חמורים, מהווים לא אחת גורם לתאונות ופגיעות גוף בקרב העוברים והשבים. תביעות כנגד עיריות בגין נפילות הן תופעה נפוצה, המתרחשת כאשר אדם נופל ונפגע עקב ליקוי בתשתיות הציבוריות. במקרים רבים, הנפגע עשוי להיות זכאי לפיצוי בשל הנזק שנגרם לו, וזאת על בסיס הטענה כי הרשות התרשלה במניעת המפגע או בתיקונו.  על מנת לברר את אפשרויות תביעת עירייה על נפילה ולקדם את ההליך המשפטי, מומלץ להיוועץ בעורך דין בעל ניסיון בתחום.

מה עושים כדי לקדם תביעת עירייה על נפילה?

אדם שנפל ונפגע במרחב הציבורי צריך לנקוט בשורה של צעדים על מנת לבסס תשתית ראייתית איתנה לתביעה. ראשית, יש לשמור בקפידה על כל המסמכים הרפואיים המתעדים את הטיפול שניתן בעקבות התאונה. כמו כן, רצוי לצלם את זירת האירוע ואת המפגע שגרם לנפילה, במטרה להציג ראיות חזותיות של הליקוי. במידת האפשר, כדאי לברר עם תושבי האזור אם ידוע להם על מקרים דומים שאירעו בעבר באותו מקום, או אם נעשו פניות קודמות לעירייה בבקשה לתקן את המפגע, ללא הועיל. לאחר איסוף הנתונים הרלוונטיים, יש להציגם בפני עורך דין המנוסה בתביעות נגד רשויות מקומיות בגין נפילות, אשר יבחן את החומר לעומקו ויספק חוות דעת מקצועית לגבי אופן ההתקדמות המומלץ בתיק. תביעת עירייה על נפילה תצליח עם איש מקצוע מנוסה.

החשיבות של הטיפול במשפטי בעניין תביעת עירייה על נפילה

חשוב להדגיש את המשמעות של הטיפול המשפטי הנכון במקרים של נפילה עקב מפגע במרחב הציבורי. פציעה הנגרמת מאירוע מסוג זה עלולה להיות חמורה ומורכבת, ובמקרים קיצוניים אף לשבש את שגרת חייו של הנפגע. במצב דברים זה, הוא יידרש להתמודד בו-זמנית עם מספר רב של רשויות וגופים – החל מהגשת תביעת נזיקין נגד העירייה, דרך הסדרת תשלומים מול חברת הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, וכלה בבירור מעמדו אל מול מקום העבודה, ככל שאינו מסוגל לשוב לעבודתו. משרד עורכי הדין ורון יורם ושות', הפועל מזה שנים באשקלון, מחזיק בניסיון עשיר בתחום התביעות נגד עיריות ורשויות מקומיות. צוות המשרד ישמח ללוות כל לקוח הזקוק לסיוע בנושא המורכב והטעון הזה, תוך גילוי רגישות, אמפתיה ומקצועיות לאורך כל שלבי ההליך..